Remco en Kyra in Zuidoost-Azië

Sukhothai

Vanuit Ayutthaya zijn we met de trein verdergereisd richting het noorden van Thailand. Onze bestemming was Phitsanulok, en vandaar zijn we met de bus verdergegaan naar Sukhothai. Het Thais verkeersbureau beschrijft de stad als volgt: Sukhothai vindt haar oorspong in de 13e eeuw en was het eerste Thaise koningrijk. Sukhithai is tevens de grondlegger van het Thaise alfabet en taal. Sukhothai ligt ongeveer 427 km ten noorden van Bangkok en bestaat uit een oude en een nieuwe stad.

In die nieuwe stad logeren we nu, namelijk in het ' Ban Thai Guesthouse' , een leuk en rustig guesthouse gerund door een aardige Thaise familie.De afgelopen twee dagen hebben we weer wat tijd op de brommer doorgebracht.Gisteren hebben we het historische park 60 km buiten Sukhothai bezocht. Dit was vroeger een voorstad van Sukhothai. Vandaag hebben we het historische park van Sukhothaizelf bezocht. Beide parken waren heel erg mooi, maar het verdergelegen park vonden we het het mooist. We waren daar ook bijna de enige toeristen (en dat is altijd leuker, want roept eensoort Columbus-gevoel op) en het was ook nog eens heel mooi gelegen. Midden in het groen en verre van alle drukke stadgeruis. De foto's zeggen denk ik genoeg.

Morgen reizen we weer verder, naar Mae Sot. Dat ligt aan de grens met Birma (Myanmar). We willen vandaaruit een drie- of vierdaagse trekking doen. Even geen internet dus!

Nu eerst even wat eten (het is avond hier). Onze Thaise kok is volgens mij een echte ladyboy Dat is het derde geslacht hier: een man met heel veel vrouwentrekjes. Soms niet eens meer herkenbaar als man...

Reacties

Reacties

pa en ma

op you tube staan filmpjes over deplaatsen waar jullie geweest zijn of naar toe gaan is leuk om te zien en krijg dan een beetje idee van wat jullie zien

pa en ma

Dave, Ellen & Benthe

Hoi luitjes, wat geweldig om te lezen wat jullie allemaal meemaken tijdens de reis. Zo blijven we goed op de hoogte van jullie avonturen. Geniet ze, groetjes Dave, Ellen & Benthe

laura

hey gaaf hoor zo'n rondreis. Jullie maken een hoop mee lees ik. Mooie foto's enzo.
Veel plaatjes bekijken. Heel veel plezier nog.
Liefs laura (oud klasgenootje)

martin laura en thijn

Hallo Luitjes, super om jullie verhalen te lezen!
Wat een luxe he...
Hier is het echt een ziekenboeg, net als in de rest van nederland. Het wordt tijd voor een beetje zon...
Veel plezier en voorzichtig.
Liefs Laura

Jeroen

Beste Remco,

Ik kan je maar niet vergeten. Net zoals nu, ik loop naar buiten op mijn werk om van de zon te genieten en moet meteen weer aan je denken. Lang buiten blijven kon ik niet want je oude werkgever Fromatech had weer eens een poepje gelaten.

HAHAHAHA, geloof me je zult die geur hier niet missen.......

Goede reis nog en tot het volgende nieuwtje.

Kiene

Hallo Kyra en Remco,

Was de link kwijt dus vandaar dat ik nu pas kijk. Marcel Bouten was zo aardig om hem door te sturen.
Ziet er allemaal indrukwekkend uit. Verschil van cultuur en alles zal in het begin wel wennen zijn geweest voor jullie.

Veel plezier en ik hoop dat alles verder conform jullie wensen zal verlopen.

groeten,
Kiene

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!