Remco en Kyra in Zuidoost-Azië

Van Koh Chang (via Bangkok) naar Kanchanaburi

De brand is alweer een week geleden en we hebben onze ' reisspirit' weerteruggevonden.We hebben ook alweer aardig wat kilometers afgelegd.Per boot, ferry, taxi, brommer, bus en niet te vergeten: de benenwagen.

Op Koh Chang hebben we een nieuwe gezamenlijke hobby ontdekt:brommeren. Je kunt hier voor 4,50 euro de hele dag een brommer huren.We hebben zo het het hele eiland bekeken (er ismaar een weg die gewoon helemaal rond het eiland loopt). Echt super! De wind waait langs je oren, je kunt stoppen waar je wilt en je komt op plekken die je anders nooit had gezien. Langs de weg kun je stoppen bijeen van de vele stalletjes. Daar koop je voor 0,66 cent een fles Bacardi gevuld met bezine.

Uitzicht onderweg:

De laatste nacht op Koh Chang hebben we heel primitief geslapen, in een hut. Alweer alleen een matras en een fan. Buiten was nog een douche (koud water!) en een wc...

Vanuit Koh Chang zijn we afgelopen dinsdag weer terug naar Bangkok gegaan (guesthouse: Happy House). Daar hebben we twee dagen gerelaxed en nog een aantal dingen bekeken:

1) het uiterst luxe gedeelte van Bangkok. Denk: grote shopping malls met daarin alle luxe-producten die je je kunt bedenken, zoals parfums, electronica, en dure auto's zoals Porsches en Lamborghini' s etc.. En ook: rijke Thai in de mooiste kleren en een hoop westerse invloeden, zoalskeiharde westerse popmuziek op straat, westers eten en westerse merken.

2) de amulettenmarkt (Thai verhandelen hier allerlei amuletten en - in onze ogen- andere prullaria. Hier zie je ook een groot aantal monikken lopen.

3) de Wat Arun tempel:

Vanuit Bangkok hebben we gisterochtend de trein naar Kanchanaburi gepakt. Die deed er een groot aantal stops en ongeveer 3 uur over. We slapen hier in een heel leuk hostel (leuke tip Monique): the Jolly Frog. Kanchanaburi is bekend vanwege de River Kwai Bridge. Voor degenen die het verhaal niet kennen: Tijdens de tweede wereldoorlog hebben de Japanners een groot aantal krijgsgevangenen (waaronder veleAustraliers, Nederlands en Thai) ingezet om een gedeelte spoortnet en die brug te bouwen, onder erbarmelijke omstandigheden. Er zijn meer dan 100.000mensen gestorven. Het doel was om een spoorlijnverbinding te maken met India. Debestaande spoorlijnen in Thailand en buurland Birma (Myanmar) moesten verbonden worden.

We hebben de brug, het bijbehorende museumen ook een oorlogsbegraafplaats bezocht. Morgen pakken we onze nieuwste hobby weer op: we gaan brommeren. Einddoel: de hellfire pass.

Reacties

Reacties

Ingrid

Hoi Kyra en Remco,

Wat een mooie dingen maken jullie weer mee zeg!
Klinkt idd ideaal, op de brommer alles verkennen.
Kanchanaburi en de River Kwai Bridge zeiden me eerst niets, maar nu ik het verhaal hier lees wel. Ik heb eens op de tv (Discovery Channel of een ander docu zender) een uitzending gekeken waarin iemand werd geintervieuwd die daar ook gewerkt had. Hoe dat vreselijk overleven was en hoeveel mensen daar door honger en uitputting stierven... Alleen maar omdat er zo nodig een brug gemaakt moest worden op een zo goedkoop mogelijke manier. Volgens mij is die brug nooit af gekomen of vergis ik me daarin?

Liefs,
Ingrid

Kyra

Bedankt allemaal voor jullie leuke reacties! Trouwens Ingrid, die brug is wel afgekomen. Eerst een houten versie en toen eentje van hout en staal. De geallieerden hebben die brug aan het einde van de oorlog echter gebombardeerd.
Groetjes!

jos

Heel veel reisplezier en alle goeds gewenst! Mooie verhalen en foto's! Dank! Poen Jos.

sheila

Hallo Kyra en Remco,

Leuk om via mijn mail een link van jullie site te krijgen. Na mijn wintersportvakantie heb ik alles natuurlijk snel bekeken.
Nu eindelijk even tijd om een berichtje achter te laten...
Vanuit het natte koude nederland lees ik met veel jaloezie al jullie verhalen....
Geniet er lekker van en dan lees ik van hieruit wel wat jullie allemaal beleven...

Sheila
x

ma

je wordt wel even stil als je bij de brug staat en dan en dan denkt wat er allemaal heeft afgespeeld voor die klaar was.
leuke en mooie fotos
leuke hobby hebben jullie gevonden ga er toch ook maar eens over nadenken is minder inspannend dan hard lopen
hoewel met het verkeer hier weet ik het zo net nog niet
groetjes pa en ma

ma

ik zat in de krant te kijken en zag daar een leuke advertentie staanecht wat voor jullie eilandoppaser gevraagd in australie het eiland is hamelton island voor 6mnd 12u per week endaarbij wat hand en span diensten was echt wel wat voor jullie je kunt solliciteren en in mei wordt je uitgekozen www.islandreefjob.com
had me echt wat voor jullie geleken
gr ma

mama

Wat leuk op de brommer rond toeren. Ja dat heb ik ook gedaan in Kreta.Is zo mooi,precies zoals jij het beschrijft.En van die brug ja daar moet je natuurlijk ook naar toe.Dat is een nare geschiedenis, maar wel mooi om eens te zien als je toch daar bent.groetjes mama

mama

Zeg dat Happy House ziet er wel leuk uit, daar wilde ik ook wel een weekje blijven. Echt gezellig! En wat betreft die monikken dat is daar ook anders heeft iemand mij uitgelegd. wij denken die leven op de gemeenschap. Maar in dat soort landen vinden ze het een eer.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!